• Főoldal
  • MISS MOTO 2018
  • AUTÓ
  • MOTOR
  • VERSENY
  • ÚJSÁG
  • KAPCSOLAT
Motor & Verda
  • Főoldal
  • MISS MOTO 2018
  • AUTÓ
  • MOTOR
  • VERSENY
  • ÚJSÁG
  • KAPCSOLAT
  • Facebook

  • RSS

VERSENY

Nürburgring-Nordschleife – felejthetetlen bélyeg a Formula-1 testén

Nürburgring-Nordschleife – felejthetetlen bélyeg a Formula-1 testén
Motor és Verda
Motor és Verda
2017-10-17

A Nürburgring-Nordschleife a világ egyik legrégebbi tradicionális versenypályája. Ugyan napjainkban már messze nem része a Forma-1 körforgásának, mégis oldalakat követel a sportág aranylapjai között. Bélyegét jellegzetes neve és egy világbajnok is hordozza: Niki Lauda összeégett arca és a “zöld pokol” sztorija elválaszthatatlanok.

A pálya építése 1925-ben indult, mellyel szerették volna a helyi turizmust fellendíteni és a munkanélküliséget mérsékelni. Ekkor Németország már rendelkezett egy másik tekintélyes versenypályával is, ám a Nürburgring elképesztő vonalvezetésével, 174 (!) kanyarjával és 300 méteres szintkülönbségével egészen új dimenziókat nyitott. A pálya két részből tevődik össze: a déli Südschleiféből és a rettegett északi Nordschleiféből. A pilóták szemében utóbbi volt az “igazi” Nürburgring, amely egyszerre vonzotta és taszította is őket.

Itt rendezték a legtöbb Német Nagydíjat, amely kisebb-nagyobb megszakításokkal egészen 2013-ig szerves részét képezte a Forma-1 versenynaptárának. Rettegett mivoltát sok összetevőnek köszönheti, többek között ez a helyszín szolgáltatta az F1 első halálos áldozatát is. A “zöld pokol” jelzőt a száguldó cirkusz élő legendája, Jackie Stewart aggatta rá, de igazából a közvélemény a mai napig Niki Lauda esetével mossa össze.

Az 1976-os Német Nagydíjon Lauda majdnem életét vesztette, mikor a Bergwerk kanyarban a szalagkorlátnak csúszott és onnan visszapattanva keresztbe állt az úton. Vesztére a mögötte érkező Brett Lunger nem tudta kikerülni és nekiütközött Lauda lángoló autójának. Az osztrák 42 nap múlva már újból pályán volt, de a baleset hatására az aszfaltcsík licenszét bevonták, az F1 mezőnye pedig soha többé nem tért vissza.

Egészen 1984-ig tartott ez az állapot, amikor is hatalmas építkezés után a Nürburgring megújult keretek között újból bekapcsolódott a száguldó cirkusz vérkeringésébe. A legmodernebb elvárásoknak megfelelő pálya alaposan átalakulva, lerövidítve és pokoli jellegét elveszítve standard F1-es versenyhelyszín lett. A nyitófutam emlékezetes gálát produkált, amelyen a meghívott sztárok egyforma Mercedes 190 autókkal teljesítettek – a győzelem egy bizonyos Ayrton Senna nevéhez fűződik. A Forma-1 1985-től már a megújult aszfaltcsíkon versengett és továbbra is nagy népszerűségnek örvendett mind a pilóták, mind a szurkolók körében.

2015-ben aztán véget ért a második aranykor is, a financiális nehézségekkel küzdő németek nem tudták tovább vinni a hagyományt. Jelenleg hosszútávú versenyek és más sorozatok kedvenc helyszíne a Nordschleife, amely szabad időszakaiban mindenki előtt nyitva áll és csupán néhány euróért beautózható.

 

Cikkünket megtalálod a Motor & Verda Magazin október-novemberi számában is!

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó cikkek F-1Nürburgring-Nordschleife
Kattints és szólj hozzá.

Leave a Reply

Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

VERSENY
2017-10-17
Motor és Verda
Motor és Verda

Kapcsolódó cikkek F-1Nürburgring-Nordschleife

Több VERSENY

Európa meghódítására szánta el magát a Sport&Events Academy versenyzője Rossi Moor

Motor és Verda2018-08-03
Tovább olvasom

Kecskés Bence nagy lehetőség előtt áll

Motor és Verda2018-08-02
Tovább olvasom

Kecskés Bence rekkenő hőségben is helyt állt Magionéban

Motor és Verda2018-07-27
Tovább olvasom

Laller vs HunGarian Baja – Interjú

Motor és Verda2018-07-24
Tovább olvasom

Forma-1: Hamilton átvette a vezetést

Kapitány Nóri2018-07-24
Tovább olvasom

Kecskés Bence Magionében repeszt a hétvégén

Motor és Verda2018-07-20
Tovább olvasom

HunGarian Baja – Versenyzők, csapjatok a lovak közé, itt a lehetőség!

Motor és Verda2018-07-12
Tovább olvasom

Erősen kezdett Sebestyén Peti,  új csapatával  a PTR Hondával a misanói hétvégén

Motor és Verda2018-07-09
Tovább olvasom

Kecskés Bence két verseny közt Magionéban edzett

Motor és Verda2018-07-03
Tovább olvasom
Görgess lejjebb
Tap

Facebook

Címkék

2017 2018 AMTS Auto bajnok bmw Csucsu Dakar davidson F-1 Forma-1 Gender Racing Team harley Harley Davidson Honda Horváth Lajos hts HTS Team HunGarian Baja hungaroring kawasaki Kecskés Bence Keszthelyi Vivien ktm Kárpáti Péter Laller Laller Racing Dakar Team MAMS Michelisz Norbert motocross MotoGP motor Motor&Verda Motor&Verda Magazin Motorsport MX rbiker supermoto suzuki szvoboda Szvoboda Bence teszt tura Wtcc yamaha
Motor & Verda

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Copyright © 2016 Motor és Verda. Powered by MediaPlex.

Világsztárok gyűrűjében – Csucsuval a Rallycross Világbajnokságon
Venczel János – “A versenyzés a véremben van!”