Keresés
Kategoria

A HYUNDAI MOTOR AZ N-EDIK HATVÁNYRA EMELI A SZABADIDŐJÁRMŰVEK TELJESÍTMÉNYÉT A VADONATÚJ KONA N BEVEZETÉSÉVEL


A Hyundai Motor Company a mai napon megrendezett Hyundai N nap, a Hyundai N sportmárkájának szentelt, digitális rendezvény alkalmával leleplezte a vadonatúj KONA N szabadidőjárművet.



A KONA N a Hyundai egyre népesebb N sportmodell-családjának legújabb tagja, egyben az első szabadidőjármű az N márka palettáján. A modell a sokoldalú praktikumot magával ragadó gyorsítóképességgel, dinamizmussal és versenypálya-alkalmassággal társítja. 

A digitális program keretében a vállalat az N sportmárka nagy teljesítményű filozófiáját is ismertette, közzétette a márka új szlogenjét, valamint utalt a fejlesztés alatt álló, hamarosan piacra lépő N modellekre. A Hyundai emellett kihangsúlyozta a fenntartható e-teljesítmény iránti elkötelezettségét, rávilágítva a vállalat jövőbeli motorsport tevékenységeinek irányára, valamint arra, hogy ezek milyen módon szolgálhatnak leendő N modellek alapjául. 



„Nagy izgalommal osztjuk meg Önökkel az N márka szemléletét, szellemiségét és jövőképét. Célunk, hogy vezető szereplővé váljunk a nagyteljesítményű típusok szegmenseiben, legyen szó hagyományos belsőégésű motorokról vagy bizonyítottan élvonalbeli akkumulátoros elektromos, illetve hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc-technológiákról.” – mondta Thomas Schemera a Hyundai Motor Group alelnöke és termékfejlesztési igazgatója. „Folyamatosan gyarapodó, egyre kiegyensúlyozottabb N modellkínálatunk vadonatúj lehetőségeket tesz elérhetővé ügyfeleink számára, hajtáslánc-technológiától és karosszériatípustól függetlenül gondoskodva a maximális vezetési élményről.” 

Kiemelkedő, dinamikus teljesítmény 

A motorsport ihletésű technológiákat alkalmazó N márka versenypálya-használatra felkészített, igazi 'kanyarvadász' vezethetőséget kínáló, mindennapi sportautói révén kívánja biztosítani a vezetési élményt. Ez a Hyundai N napon leleplezett, vadonatúj KONA N szabadidőjárműre is érvényes. 

„A KONA N a sportos ferdehátú modellek teljesítményszintjét kínáló, hangsúlyozottan sportos szabadidőjármű. Rácáfol arra a tévhitre, hogy a szabadidőjárművek nem nyújthatnak vezetési élményt. N modellként túllép a hagyományos crossoverek korlátain.” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési részlegének elnök-igazgatója. „A KONA N versenypályán csak úgy falja a kanyarokat, de a mindennapi vezetést is élvezetessé varázsolja.”A KONA N hajtásáról egy 2,0 literes GDI turbómotor és az ahhoz illesztett, nyolcfokozatú nedves duplakuplungos sebességváltó (N DCT) gondoskodik. Az N DCT a Hyundai házon belül kifejlesztett nyolcfokozatú, olajfürdős duplakuplungos 8DCT sebességváltójának továbbfejlesztett változata. Hogy az N sportmodellekben helyt álljon, a 8DCT sebességváltót robusztusabbra tervezték, így elviseli a nagyteljesítményű hajtásláncok által támasztott, jelentős igénybevételt. A 2,0 literes T-GDI benzinmotorral társítva egyedi áttételekkel nyújt optimális teljesítményt. A sebességváltó vezérlőegységét az N modellekre kalibrálták, így a gyorsabb kapcsolások mellett egy sor exkluzív menetfunkciót kínál: az N Power Shift (NPS), az N Grin Shift (NGS) és az N Track Sense Shift (NTS) váltóprogramok egytől egyig maximális vezetési élményt szavatolnak. 



A motor maximális teljesítménye 280 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 392 Nm. Az N Grin Shift funkció 290 lóerőre növeli a teljesítményt, a csúcsra emelve a vezetés élményét. A motor egyenletes teljesítménykifejtése robbanékony gázreakciót és még intenzívebb gyorsítóképességet eredményez, ami közúton és versenypályán egyaránt még intenzívebb vezetési élményt ígér, így a vezető még inkább kiaknázhatja a motorban rejlő lehetőségeket. A KONA N végsebessége 240 km/óra, álló helyzetből 5,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára (a rajtautomatika aktiválása esetén.) 

A Hyundai Motor az elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró N Corner Carving differenciálművel is felszerelte a KONA N modellt. Ez a megoldás az első kerekekre jutó forgatónyomaték elosztása révén maximális vezetési élményt nyújt ívmenetben. A KONA N 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat, valamint nagy teljesítményű fékeket és abroncsokat kapott.

Már a KONA N alapkivitele is szériafelszerelésként tartalmazza a rajtautomatikát, a változó kipufogószelep-vezérlést és mindenekelőtt az N Grin Control rendszert, így minden felszereltségi szinten ugyanaz a vezetési élmény vár a vezetőre. Az N Grin Control rendszer ötféle, markánsan eltérő üzemmódot (normál, öko, sport, N és N egyedi) kínál, lehetővé téve a modell testre szabását. A vadonatúj KONA N karakterét módosító üzemmódokban változnak a motor, a menetstabilizáló elektronika (ESC), a kipufogó hangzás és a kormánymű beállításai, igazodva az aktuális menetkörülményekhez. 



A több ponton hegesztett karosszéria, a továbbfejlesztett rugóstag gyűrűk és a megerősített váz javítja a szerkezeti merevséget, és ezáltal a manőverezés során mérsékli a karosszéria oldaldőlési hajlamát. 

Videojáték-élmény a való életben 

A KONA N új, 10,25 colos infotainment képernyőjét és digitális műszeregységét kiegészítő head-up kijelző N és N Sport üzemmódban megjelenő, exkluzív motorsport-grafikája a videojátékok hangulatával fűszerezi a mindennapos vezetést. Az új infotainment rendszer 'N üzemmód dizájnja' digitalizált elemeivel a videojátékok világát idézi. Többek között olyan információkat oszt meg a vezetővel, mint a köridők, vagy az N pályatérképek, amelyek segítségével a vezető azonosíthatja helyzetét a versenypályán. A KONA N emellett különböző widgetek alkalmazásával teszi még élvezetesebbé és izgalmasabbá a vezetést. Ezek a nagyszerűen leolvasható, jól látható elemek valós időben nyújtanak tájékoztatást egyes menetparaméterekről.

Akárcsak a népszerű autóverseny-játékokban, a KONA N testre szabható N gombokkal rendelkezik, amelyekkel egyedi üzemmódok aktiválhatók. Ezeket az üzemmódokat a vezető saját igényei szerint programozhatja be. Ezek a gombok szolgálnak a köridőmérés be- és kikapcsolására is. 



Sportos dizájn, erőteljes kiállás 

A vadonatúj KONA N szabadidőjármű az N márkára jellemző, erőtől duzzadó kiállást és vezetési élményt kínál; sportos dizájnja pontosan tükrözi a modell dinamikus vezethetőségét. 

A karosszéria színére fényezett kerékív-toldatok és a 19 colos keréktárcsák széles, magabiztos megjelenést kölcsönöznek a KONA N szabadidőjárműnek. A fényezett kerékívek kihangsúlyozzák a városi szabadidőjármű izmos karosszériájának optikai tömegét, mintegy az aszfaltra lapítva a KONA N-t. A más keréktárcsáknál szélesebb nyomtávot eredményező, 19 colos N keréktárcsákat a karosszéria sarkaiba tolták, ezzel még inkább felerősítve a modell eleve agresszív megjelenését. 

Az újonnan kikevert, kizárólag N modellekhez kínált Sonic Blue karosszériaszín az N márka eddig ismert legjellemzőbb árnyalatának, a Performance Blue színnek egy változata. Jelenleg tehát a KONA N az egyetlen modell, amelyhez rendelhető a Sonic Blue fényezés, ennek a bevezetése azonban előre vetíti a szabadidőjármű-kínálat későbbi kiterjesztését. A Sonic Blue izgalmas kontrasztot képez a karosszéria alsó részét szegélyező, exkluzív piros dekorációval.



A KONA N első köténye, kettős tetőszárnya és oldalsó szoknyái kedvezőbb aerodinamikai teljesítményt kínálnak, egyben hitelesen hirdetik a modell versenypálya-alkalmasságát. Az első lökhárító meghatározó stíluseleme a széles alsó légbeömlő; ennek alakját a repülőgépek törzse ihlette. A légbeömlő versenypályán, illetve dinamikus közúti vezetés során gondoskodik a motor szükséges hűtéséről. Az N típusokra jellemző, háromszög alakú féklámpával szerelt, dupla tetőspoiler ténylegesen fokozza a leszorítóerőt, és nem mellékesen látványossá teszi a modell farát.

A KONA N hangulatát olyan egyedi utastéri részletek teszik sportossá, mint a Performance Blue betétek, az ülések, a kormánykerék, a sebességváltó kar vagy a fém pedálok. 

Vezetőtámogató és biztonsági funkciók hiánytalan választéka

Noha a KONA N nagy teljesítményű jármű, mindennapi használatát számos vezetőtámogató (ADAS) funkció teszi biztonságossá és kényelmessé. Ezek között megtalálható a ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA), a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), a sávkövető rendszer (LFA), a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW), a távolsági fényszóró asszisztens (HBA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA), a biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEW) és az intelligens sebességtartó automata (SCC.)



A KONA N emellett támogatja a többpontos Bluetooth csatlakozást, valamint azt a továbbfejlesztett természetes beszédfelismerő rendszert, amely Speech-to-Meaning® és Deep Meaning Understanding™ technológiák alkalmazásával teszi kényelmessé és értelmessé a vezetés élményét. 

A KONA N nem csupán nagyszerű kanyarvadász, de kipörgésgátló rendszere révén a legváltozatosabb útfelületeken is helyt áll, beleértve a havat és a sarat is.

Az N márka új szlogenje és stratégiája

Az N küldetése, hogy a teljesítmény határait kitolva megmutassa vezetőjének, milyen élvezetes is lehet az autóvezetés. A Hyundai Motor ezt szem előtt tartva az N napon ismertette az N márka új szlogenjét: ’Never just drive'. Ez a szlogen tökéletesen megragadja az N szemléletét és gondolkodásmódját: „Ne érd be annyival, hogy vezetsz: élvezd ki minden pillanatát!”

Az N márka 2013-as bevezetése óta lelkes követőkre tett szert, köszönhetően a márka égisze alatt kínált, hétköznapi sportautóknak, valamint a ralisportban és ügyfélversenyzésben elért, gyors sikereinek. A motorsport részlegével karöltve az N márka számos versenyen aratott győzelmet, az FIA rali világbajnokságtól kezdve a TCR International szérián és a Pirelli World Challenge-en át a Nürburgringi 24 órás futamig.

Minden egyes nagy teljesítményű N modell — az i30 N, az i30 Fastback N, a VELOSTER N, az i20 N és a KONA N is — az autóvezetés iránt szenvedéllyel rajongó szakemberek kezei között, a Hyundai Motor Namyang kutatási és fejlesztési központjában jön létre. A fejlesztés során a németországi Nürburgringre is ellátogatnak, hogy a világ egyik legtechnikásabb versenypályáján kíméletlen teszteken és méréseken essenek át. Ennek a fáradságot nem ismerő folyamatnak az eredményeként születik meg a tökélyre csiszolt N technológia. Az N márka Namyangról és a Nürburgringről kapta a nevét. 


,,A sportautók világában eltöltött, csaknem négy, sikeres évnek köszönhetően a Hyundai szerves részét képező, proaktív N márka sikeresen alkalmazkodik a nagy teljesítményű szegmensre váró kihívásokra.” – nyilatkozta Till Wartenberg, a Hyundai Motor Group N márkamenedzsmentért és motorsport részlegért felelős alelnöke. „A vezetésnek nem kell unalmasnak lennie, és ha az N márkán múlik, soha nem is lesz az. Ezt tükrözi az új márkaszlogen: a ‘’Never just drive' is, és ez a szemlélet vezérli a Hyundai N jövőbeli villamosítását is.”

A Hyundai Motor 2022 végére 18 tagúra bővíti N és N Line modelljeinek kínálatát. Az új N és N Line típusok sorában minden jelentős járműkategória képviselteti magát, így a márka a legváltozatosabb felhasználói elvárásoknak is képes lesz megfelelni.

Az N márka jövőképe a 'fenntartható vezetési élmény’ 

A Hyundai Motor az N márka sikerét kiaknázva megfontolja nagyteljesítményű elektromos – akkumulátoros vagy hidrogén üzemanyagcellás – típusok fejlesztését.

A vállalat már bizonyította, hogy felkészült az elektromos motorsport korszakára: 2019-ben a VELOSTER N ETCR versenyautóval részt vett az elektromos túraautó-bajnokságban, majd 2020-ban a Pekingi Autószalonon bemutatta az RM20e tanulmányautót. Az RM platform a jövőben is különböző részben vagy teljesen elektromos – akár hidrogén üzemanyagcellás – hajtásláncok mozgó laboratóriumaként szolgál majd. A Hyundai 2015-ben a hidrogén üzemű N 2025 Vision Gran Turismo üzemanyagcellás tanulmányautóval elképzelte az elektromos motorsport még inkább környezetbarát jövőjét.

A fenntarthatóbb vezetési élmény megvalósításához szükséges technológiák már most is rendelkezésre állnak. A Hyundai Motor kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett padlólemeze, a vadonatúj IONIQ 5 kapcsán a közelmúltban bemutatott E-GMP platform rendkívüli rugalmasságának köszönhetően szinte korlátlan lehetőségeket rejt magában. 

A Hyundai Motor saját fejlesztésű hidrogén üzemű hajtáslánca pedig az üzemanyagcellás rendszereket fejlesztő, új HTWO márka alapját is képezi. 

Műszaki adatok

Méretek (mm)Teljes hosszúság 4215

Teljes szélesség1800Teljes magasság (tetőcsomagtartóval)1565 (1565)

Tengelytáv2600Motor2,0 literes T-GDI, lapos teljesítménygörbévelErőátvitelNyolcfokozatú, olajfürdős duplakuplungos sebességváltó (N DCT)Menetkész tömeg (kg)1510

Teljesítmény (LE) / Forgatónyomaték (Nm)280 / 392Legnagyobb sebesség (km/óra)240