Keresés
Kategoria

A NISSAN MÉG TÖBB FORMA E VERSENYIZGALOMMAL ÁLL ELŐ


A Nissan a napokban jelentette be az ABB FIA Forma E Világbajnokság versenyzés iránti hosszútávú elköteleződését a 2025-2026-os, 12. szezon végéig a tisztán elektromos versenyszériában. 



A Nissan egyetlen japán autógyártóként az 5. évadban csatlakozott a szériához. A bajnokság Gen3 korszaka a 9. évadban kezdődik (2022-23 évad) és még erőteljesebb, gyorsabb autókat sorakoztat majd fel. 

A Nissan célja a világbajnokságban való versenyzéssel a szórakoztatáson túl, a zéróemissziós elektromos járművek bemutatása a globális közönség számára. A cél két lépcsős: 2030-ra az autók 100%-ának elektromosítása minden kulcspiacon, 2050-re pedig a termékek teljes életgörbéjét és működésüket tekintve, a karbonsemlegesség elérése. A cél továbbá az, hogy a versenypályán megjelenő technológiát idővel a közutakra is adaptálja a cég. 



„A Nissan autókkal kapcsolatos víziója a közlekedés és szállítás módjain messze túlmutat” – vallja Ashwani Gupta, a globális COO. „Célunk olyan elektromos járművek tervezése és építése, melyek átformálják a közösségek kapcsolódását és mozgását, illetve mindnyájunkat arra inspirálnak, hogy erőfeszítéseket tegyünk egy fenntartható társadalom irányába. A Nissan számára a Forma E az izgalmat, az energiát és a környezetet helyezi előtérbe, illetve azt, ahogyan megvalósítjuk a jövő ezen vízióját egy folyamatosan növekvő, új, fiatal és változatos közönség számára.” 

A Forma E első két évadában a Nissan az „Első Fázis: az úttól a pályáig” műszaki célkítűzéseire fókuszált, mely a LEAF (a Nissan legfelismerhetőbb közúti elektromos autója) tapasztalataiból és tanulságaiból táplálkozott, hogy kifejlesszék a Nissan e.dams versenyautó teljesítményét. A kezdő évadban az e.dams volt a legjobban teljesítő csapat a bajnokságban, míg a második a csapatbajnokságban a második helyen végeztek. 



Ahogyan a csapat a jelenlegi 2020-2021-es 7. évadban versenyez és a Gen3 korszak felé néz a 9. évadtól, a technológia-átadási céljaik „Második Fázis: a pályától az útig” szakaszába lép, ahol a műszaki értelemben gyorsan változó bajnokság segíteni fogja a Nissant azon tulajdonságok bemutatásában, melyek az EV-k fogyasztói elfogadását hivatottak bátorítani. 

„Jelentős eredményeket értünk el az első két évadban és a Forma E iránti hosszútávú elköteleződésünk megújítása kulcslépés” – mondta Tommaso Volpe, a Nissan globális motorsport igazgatója. „Egy ’úttól a pályáig’ műszaki átvitel megközelítéssel léptünk a sportba és a versenyzői programunk Gen3 korszakra való kiterjesztésével megvan a lehetőségünk, hogy a ’pályától az útig’ műszaki átvitellel zárjuk a kört. Hisszük, hogy az ABB FIA Forma E Világbajnokság a tökéletes platform az elektromosításban szerzett szakértelmünk népszerűsítésére és a fenntarthatóbb mobilitási megoldások iránti elkötelezettségünk demonstrálására.” 



A 2021-es szezon első versenyei Diriyahban, Szaúd-Arábiában kerültek megrendezésre egy dupla eseményként február végén, ahol a Forma E először versenyzett, mint ABB FIA Forma E Világbajnokság. Továbbá, ez volt a Forma E első éjszakai versenye, ahol a kocsik reflektorfényben versenyeztek és a Nissan e.dams 14 csapat-világbajnokság-pontot szerzett. 

Olivier és Gregory Driot, a Nissan e.dams csapatfőnökei az alábbi nyilatkozatot tették: „A Nissan ABB FIA Forma E Világbajnokság Gen3 korszak iránti elkötelezettsége a teljesen elektromos versenyszéria erejét és a következő fázisban való sikerének hajszolását mutatja. Az új Gen3 autók gyorsabbak és erősebbek lesznek és a Formula E-ben folyamatosan látott versenyzési teljesítmény állandó evolúciója izgalmas a rajongók és a sport számára egyaránt.” 

Az ABB FIA Forma E Világbajnokság harmadik fordulója április 10-én, Rómában kerül megrendezésre.