Keresés
Kategoria

SUZUKI GSX-S 750 TESZT- DÖGÖS KÜLSŐ, KEZESSÉG, ROBBANÉKONYSÁG


A Motor Center Gyulai jóvoltából teszteltem egy Suzuki GSX-S 750-t, aminek a részleteit egy motoros lány tollából olvashatjátok. Az 5. nap végére nagyon megszerettem és nehezen adtam vissza ezt a 749 köbcentis, 113 lóerős, 81 Nm nyomatékú, sornégyes gépet.



Teszt motorom fehér színét a kék felnik nagyon feldobták és dögössé tették! Vad és vagány a külseje, naked motorok között az egyik legszebb! 

A műszerfal digitális, jól áttekinthető, pontosan annyi információt közöl, amire szükség is van. Igazából csak a külső hőmérséklet kijelzőt hiányoltam. Ami pozitívum, hogy a teszt során minden fényviszonyban jól látható volt a kijelző. A bal markolatnál található gombok segítségével tudod beállítani és személyre szabni a kijelzőn megjelenő információkat, valamint változtathatsz az időjárásnak, ill. motorozási tudásodnak megfelelően a 3 fokozatú ABS-en. 1-esnél minimális beavatkozást tapasztalnál, vagyis sportos motorozáshoz való, 2-es a hétköznapi, normál közlekedéshez ajánlott, míg 3-as a megváltozott időjárási körülmény, pl. esőben történő motorozáshoz javasolt. 



Indítása csupán egy pöccintés, nem kell a korábban megszokott módon addig nyomni az indító gombot, amíg el nem indul a motor. A startolást az Easy start rendszer segíti, ami lényegében megemeli az alapjáratot elinduláskor, így esélytelen lefulladni. 

Az ülés a tank felé lejt, így akár sportosan, előre hajolva is vezethetjük a GSX-S 750-t, de naked típuson megszokott testtartásban, azaz egyenes háttal is kényelmes. Az üléstől tartottam egy kicsit, több tesztben túlságosan keménynek ítélték, nekem ezzel viszont nem volt bajom. A legnagyobb távolság, amit így a szezon vége felé mentem vele, napi 350- 360 km volt, de még bírtam volna, ha az időjárás is engedi… 

Nem alacsony az ülés magassága, 815 mm, így aki kacérkodik a fenti motor megvásárlásával, javaslom, mielőtt beleszeretne, próbálja ki akár a Motor Center Gyulaiban, biztonságosan leér-e lába… 



A tank tökéletesen odasimult a lábamhoz, nagyobb tempónál sem nyitogatta ki a menetszél. Szélvédelemről csupasz motor lévén nem beszélhetünk, viszont a tank 2 oldala aerodinamikai szempontból valahogy mégis úgy lett kialakítva, hogy a szelet egész jól eltereli. A teszt során sajnos szinte minden nap erős szélben tudtam motorozni, ill. nem is az állatkodás volt a cél . Összességében a Suzukiról is elmondható, hogy 140-150 körül még elviselhető a menetszél, felette inkább letép a motorról, de őszintén, a naked nem is a száguldozásra lett kitalálva! 

A gázreakciói nagyon finomak, a kuplung és a váltó puha, ez utóbbi tökéletesen precíz, pontos. Kategóriájában nem a legkönnyebb motor a menetkész 213 kilójával, ám ebből vezetés közben és kanyarokban semmit sem érezni! Napról napra egyre jobban összeszoktunk, élmény volt vele kanyarogni, tényleg kezes bárány! Lazán ki lehet vele gyorsítani. Fékekről csak annyit tudok írni, hogy rendben voltak, az ABS meglétét az első fél órában sikeresen ki is próbáltam . Én azok közé tartozom, akik nemcsak az első féket használják, hanem okosan a hátsót is, és nem csak vészfékezéskor. Nem vagyok sem mérnök, sem motorversenyző, de szerintem a hátsó fék ereje is megfelel a kategóriának. 



Saját motorom nem sornégyes, így már a Suzuki gyári kipufogójának hangja is zene volt füleimnek! Alacsony fordulatról kigyorsításkor szinte hörgött alattam a GSX-S 750. A japán mérnökök direkt úgy alakították ki a szívócsatorna járatait, hogy a légszűrőház felől gázadáskor a motoron ülve ezt a hangot halljuk. Brutál érzés volt, hogy végre olyan motoron ülök, ami után pl. a balatongyöröki parkolóból elindulva többen a hangjára is felfigyeltek. 

Fogyasztás? Őszintén? Nem érdekelt! Úgy vagyok vele, a motorozás nem olcsó hobbi, viszont ha már nő létemre ezt választottam, akkor nem számolgatom, mennyibe fáj. Ismervén a motorozási tudásomat és stílusomat, ill. a korábbi teszteket böngészve bátran állítom, hogy valahol 4 és 5 liter közötti.Hogy kinek ajánlanám a Suzuki GSX-S 750-t? 



Bárkinek, akinek már van 1-2 éves motorozási tapasztalata, avagy újra kezdené egy hosszabb kihagyás után. Lányok hajrá, csak bátran! Viszont ahogy korábban is írtam, érdemes kipróbálni, hogy megfelelő magas és erős vagy-e fizikailag a motorhoz: a jó magyar kátyús utakon minden esetben biztonságosan le tudd tenni a lábad, ill. parkoláskor, valamint a motor tologatásakor se legyen probléma, mivel kicsit magas a súlypontja – könnyen elindulna oldalra… 

Nem 1000-es, tehát nagyon rosszba nem visz bele, viszont erőben mégis több, mint amit egy 600-ason tapasztalnál. Abba bele sem merek gondolni, mit lehet vele művelni az osztrák Alpokban , de majd jövőre! Az biztos, egy ilyen gépen jobb motorossá, igazi kanyarvadásszá válhatsz némi gyakorlás árán, és szerpentines, hegyi szakaszokon simán el tudsz bánni kevésbé képzett gixeres kollégákkal.

Köszönjük ezt a teszt lehetőséget a Motor Center Gyulainak, látogassatok el szalonjukba, új Suzuki motorok mellett széles használt motor választékkal várnak titeket.

Írta: K N