Keresés
Kategoria

F1: FEJFÁJÁST OKOZHATNAK A PÓTALKATRÉSZEK A CSAPATOKNAK


Ausztria, Magyarország, Nagy Britannia, Spanyolország, Belgium és Olaszország. Hat helyszín, nyolc versenyhétvége, de mindezt tíz hét alatt kell teljesíteni. Ez az eddigi biztosnak tűnő versenynaptár, de a számok magukért beszélnek: szinte tarthatatlan ennyi futam ilyen rövid idő alatt.



Az ausztriai szezonnyitó július 5-én lesz, a nyolcadik olaszországi verseny pedig 10 héttel később szeptember 6-án, és ez még csak a naptár első fele. A Mercedesnél dolgozó Rob Thomas pont arról beszél, miért nehéz a gyárban dolgozóknak is ez a helyzet: „Ez egy új kihívást jelent nekünk, mert ha két verseny van egymás után, akkor pótalkatrészekkel kell menni a futamokra. Ha az első versenyen gondunk van, a másodikat még teljesíteni lehet, mert ott vannak a pótalkatrészek. Viszont a harmadik hétvége már problémás lehet, mert nem biztos, hogy van elég alkatrész.” 

„Ez most a gyárban is fejfájást okoz, hogyan biztosítsuk a srácoknak, hogy mindenből elegendő legyen a versenypályán. Lehetne úgy is okoskodni, hogy sok pótalkatrészt viszünk a pályára, de ez túl drága, nem pazarlók, hanem hatékonyak szeretnénk lenni.” 

Rob Thomas szerint a következő a teendője a csapatoknak: „Amit meg kell tennünk, megnézni melyik rész az, ami általánosan rongálódik, vagy jobban használódik verseny alatt. Ha ez megvan, biztosítani kell, hogy gyorsan ki tudjuk javítani, ha gond lenne. Az egész gyárunk gyorsaság és a rugalmasság köré épült, így biztos vagyok benne, hogy tudunk majd reagálni.”Í

Irta: Czinege Ádám 

Fotó: Daimler Media Site