Keresés
Kategoria

NYOLC ÉV UTÁN TELJESEN MEGÚJULT AZ ISUZU D-MAX PICK-UP


Az új pick-up nem csupán privát használatú autóként, de multifunkcionális cégautóként is rendkívül népszerű, mely többek között olyan elismeréseket nyert el, mint az 5 csillagos értékelés a 2020-as EURO NCAP minősítésen, az „Év legtakarékosabb pick-up”-ja, az „Év legjobb életmód-pick-up”-ja.



A modellváltás a frissen kidolgozott „Hatékony és Robusztus” fejlesztési filozófia jegyében zajlott. A cél így egy olyan modell megalkotása volt, amely takarékosabb és biztonságosabb, miközben a legváltozatosabb körülmények között is sokoldalúan használható. A modell formaterve jelentősen megújult, így messze kimagaslik a tradicionális pick-upok mezőnyéből.

Az Isuzu Motors Co., Thailand Ltd. (IMCT) 1974-ben kezdte meg a modell helyi gyártását. A gyártó azóta több mint négymillió járművet állított elő, és időközben globális szereplővé vált a pick-upok piacán, hiszen a hazai piac mellett a világ több mint 100 országába exportálnak.

Az Isuzu 2018. májusában megfogalmazott középtávú üzleti tervének egyik legfontosabb célkitűzése a könnyű haszonjárművek ágazatának megerősítése. A modellváltás során elsősorban arra törekedtek, hogy minél sokszínűbb palettával elégítsék ki az ügyfelek változatos elvárásait. Az előző évek sikereire alapozva az Isuzu tovább növeli az eladásokat, így megcélozva a vezető helyet a könnyű haszonjárművek piacán.

A vadonatúj D-MAX legfőbb ismérvei

Erős szerkezetű konstrukció, a nagyszilárdságú acél széles körű alkalmazásával elért könnyű, mégis szilárd struktúra. A modell gázlómélysége 800 mm. A biztonságot fokozandó a kabin is megerősítésre került. Üzemanyag-fogyasztásAz új D-MAX a kategória élenjáró üzemanyag-fogyasztását és CO₂-kibocsátását kínálja. (WLTP vegyes fogyasztás: 8,1-9,02 l / 100km, 211-241 g /km)



Biztonság

Az autó a piaci elvárásoknak megfelelve nem csak megnövekedett menetstabilitást, hatékonyabb fékeket és nagyobb komfortot, hanem korszerű, aktív és passzív biztonsági funkciókat is kínál. A teljesség igénye nélkül megemlíthetők olyan rendszerek, mint a „Figyelmeztetés ráfutásos ütközés veszélyére” (FCW), az „Autonóm vészfékező rendszer” (AEBS), a „Sávelhagyásra történő figyelmeztetés” és a „Sávtartás asszisztens” (LDW, LDP), a „Holttér figyelés” és a „Sávváltás asszisztens” (BSD, LCA), a „Hátsó keresztforgalomra történő figyelmeztetés” (RCTA), a pirotechnikai övfeszítők, a térdlégzsák, vagy újdonságként a két első ülés között kinyíló légzsák.

Praktikum és funkciók

A D-MAX szórakoztató rendszere is jelentősen átalakult, a korábbi modellekhez képest számos kényelmi és praktikus többletfunkciót kínál. A belső térben kiemelkedő anyagminőség és fejlett technológia fogad, a zajszint jelentős mértékben csökkent.

Koncepció

A fejlesztés célja az volt, hogy az új D-MAX merész, érzelmekre ható, karakteres újszerű külső formatervével túlmutasson egy hagyományos pick-up teherautón, mely vadonatúj arculattal felruházva a versenytársak fölé emeli.

Külső megjelenés

Robusztus profilja, ék alakú karosszériája minden eddiginél erőteljesebb, lendületesebb kontúrokat rajzol. A kettős LED-es projektoros fényszórók és a stílusos lámpatestek határozott megjelenést kölcsönöznek az autónak. A hátsó lámpákon kettős LED szegélyeket találunk. A hátsó lökhárító integrált fellépője szintén nagymértékben hozzájárul az egyedi arculathoz.

Belső tér

A látványos rajzolatú műszerfal felszereltségtől függően akár 9 colos kijelzővel is elérhető. A hangsúlyos anyagfelhasználás lenyűgöző kontrasztokat teremt. Az új D-MAX testre szabott fülkéjében első osztályú kidolgozás, és a korábbinál szélesebb, magasabb középső konzol fogadja az utasokat. A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a belső felületeken a varrott motívumok kifinomult, sportos hatást keltsenek. Ha pedig valaki kifejezetten munkaeszközként tekint új járművére, egyszerű és praktikus kialakítású műszerfal, illetve ajtópanelek állnak rendelkezésére.



Motor

Az autóban a korábban már bevált, 1,9 literes RZ4E erőforrás továbbfejlesztett változata dolgozik. Egyebek mellett a 250 MPa-ra növelt befecskendezési nyomás, az elektronikusan vezérelt, változó geometriájú turbófeltöltő, a dugattyúk hőszigetelő bevonata, a kettős ferde fogazású fogaskerekekkel szerelt vezérmű mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a motor magas teljesítményét csekély zajszint mellett alacsony üzemanyag-fogyasztással társítsa.

Hajtáslánc

A kézi kapcsolású sebességváltó a felhúzható, gyűrűs határolóval szerelt váltókarnak köszönhetően könnyebben kapcsolható hátramenetbe. A váltókar, fokozatok közötti, rövidebb kapcsolási útja magával ragadó vezetési élményt nyújt.

Ami az automata sebességváltót illeti; az itt elvégzett módosítások eredményeként a közvetlenebb gázreakció és a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás emelendő ki. Az új, egy darabból álló alumínium kardántengely jelentős tömegcsökkenést eredményez. Az új D-MAX elektromágneses működtetésű hátsó differenciálzárat is kapott. A módosított összkerékhajtás-rendszer hatékonyabban juttatja a kerekekhez a vonóerőt: a korábbinál gyorsabban kapcsolhatunk a két- és az összkerékhajtás, illetve a normál és felező-fokozat között.

Felfüggesztés

Nagy hasmagasság biztosításával, az első futómű megváltozott kialakítása a rugózási komfort mellett még stabilabbá teszi a gépkocsi egyenesfutását. Ehhez jelentős mértékben járul hozzá a szintén módosított hátsó futómű is, köszönhetően a szélesebb nyomtávnak és a hátsó lengéscsillapítók újragondolt pozíciójának.



Kormánymű

A kormányzási tulajdonságok is javultak, köszönhetően annak, hogy megnőtt az első kerekek kormányzási szöge, mely mindössze 12,5 méteres fordulókört eredményez. Az új D-MAX modellben alkalmazott elektromos szervókormány jelentősen csökkenti a kormányzás erőszükségletét és megnyitja az utat a fejlett vezetéstámogató rendszerek alkalmazása előtt is. A kormánykerék helyzete négy irányban állítható, így testalkattól függetlenül könnyű beállítani a komfortos vezetéshez szükséges ideális testhelyzetet.

Fékek

Az új D-MAX nagyobb első féktárcsái, a szélesebb hátsó fékpofák, valamint a módosított fékrásegítés révén javult a fékezési teljesítmény is.

Vázszerkezet

A megnövelt keresztmetszetű alvázkeret-hossztartók, az optimalizált pontokon beépített kereszttartók, valamint a tökéletesített energiaelnyelő képesség könnyű szerkezete mellett teszi a gépkocsit még merevebbé és biztonságosabbá. A komfort növelése, valamint a zajok és rezgések csillapításának érdekében a kabin alvázkeretre rögzítése is új konstrukció alkalmazásával történik.

Felépítmény

Az új D-MAX racionális konstrukciója mellett a 980 MPa nagy szakítószilárdságú szerkezeti acél és más megoldások alkalmazásával sikerült meglehetősen könnyű szerkezet mellett fokozott merevséget és szilárdságot elérni a kabinnál. A 390 MPa-nál nagyobb szakítószilárdságú szerkezeti acélok alkalmazásának aránya a korábbi 30-ról 46 százalékra nőtt. A jobb helykihasználásnak köszönhetően minden fülketípushoz hosszabb rakfelület társul.

Belső kidolgozás

Az első ülések ülőlapja jó energiaelnyelő képességű, így az ülés hosszú távon is kényelmes. Az opcióként megrendelhető, nyolc irányban elektromos motorok segítségével állítható vezetőülés különösen a combtájon nyújt jobb megtámasztást.

Az új D-MAX minden kivitelén az alapfelszereltség részét képezik azok az újonnan kifejlesztett első ülések, amelyek hatékonyan védenek az ostorcsapás jelenség okozta nyaksérülés ellen. A biztonságot olyan további funkciók is segítik, mint a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés. A duplakabinos verziók esetén a könnyebb be- és kiszállás érdekében a B-oszlop előbbre került, mely által a hátsó ajtónyílás nagyobb lett, valamint a B-oszlopokra kapaszkodókat is felszereltek.



Elektronikus hálózat

A több nagysebességű kommunikációval működő CAN-Bus hálózat és az ezeket összefogó központi egység (Gateway) alkalmazása a legkorszerűbb autóipari megoldásoknak felel meg. A kényelmet és praktikumot elősegítő technológiák széles körben jelennek meg, a kulcs nélküli nyitástól kezdve a szórakoztató rendszeren át a világítás automatikus vezérléséig.

Karbantartás

A D-MAX első kerékagya új, integrált kialakításának köszönhetően immár gondozásmentes. Az egyéb alkatrészek karbantartási periódusát meghosszabbították, a karbantartás gyakorisága és költségei jelentősen csökkentek.