Keresés
Kategoria

ISUZU D-MAX LS PLUS 2017 - EGY GAZDASÁGOS ÓRIÁS


Külsőleg nem tapasztalható nagy változás az elődjéhez képest, mindössze az elején történt néhány módosítás, modernebb vonalvezetést kapott a hűtőrács és a lámpák íve. Annál inkább említést érdemel a motornál és a váltónál történt változtatás. Ami leginkább feltűnik, az a motor változása: a 2.5 literes dupla turbós dízelmotort lecserélték egy 1.9 literes, egyetlen turbóval rendelkező dízelre.



A nyomaték ugyan csökkent, de a lóerő nem változott, ami szám szerint 164. Erősen rámentek a takarékosságra, de igyekeztek a motor teljesítményén ezt nem mutatkoztatni, ez úgy néz ki sikerült a japánoknak. Kibővítették a felhozatalt egy automata kivitellel, ami nem saját fejlesztés, hanem egy másik Japán gyártó terméke. Továbbá elmondások alapján a manuális váltón is tapasztalhatóak apróbb változtatások, rövidebb lett valamivel a fokozatok útja. Mind a manuális, mind az automata verzió 6 sebességi fokozatot kapott. 

Ami a fogyasztást illeti, gyári adat szerint 7.6 literre becsülik városi használat mellett, országúton ez csökkenthető 1 egész literrel. Ez kimondottan takarékos egy ekkora autóhoz, melynek az aerodinamikája messze nem egy sportautóéval egyenlő. Az automata verzióval a fogyasztásunk viszont szépen megemelkedik 9.3 literre lakott területen belül, viszont országúton mindössze csak 3 deci a többlet vele, így 6.9 literes fogyasztással az is alacsonynak mondható.



A teszten az LS Plus AT felszereltségű változatot volt szerencsénk kipróbálni. 

Az első indításnál feltűnően hangosnak éreztem a motort, ez az érzés az első gázadást követően tovább erősödött. Egyszerű haszongépjármű hangja volt, ahol nem fektettek nagy hangsúlyt a hangtompításra, az utastér hangszigetelésére, de hamar tudatosítottam magamban, hogy ez egy haszongépjármű is, hiszen ez az elsőszámú felhasználási területe. Így, már a helyén kezelve a járművet, nem tűnt olyan hangosnak a motor. Viszont ami a váltót illeti, kényelmes az automata városi használatban, de vajon egy keményebb terepen is megállná a helyét? A kényelmen túl nem igazán tetszett az automata működése, számomra későn és lassan pakolta a sebességeket. Ami viszont mellette szól, az az elnyűhetetlensége. Ha a Japán autókból indulunk ki, akkor valószínűleg tartósnak fog bizonyulni a motorja és a váltója egyaránt, így az ember talán elnézi a hátrányait. 

Használata egyértelműen nem a belvárosba való, ezt a saját bőrömön is megtapasztaltam. A parkolás és a szűk utcákban való lavírozások idegtépőek tudnak lenni. Persze, ez nem ért váratlanul, de kíváncsi voltam egy átfogó felhasználásra, hiszen sokan úgy vásárolják a pickupokat, hogy nem csak munka autónak, hanem családi autónak is. Ami viszont mellette szól, hogy egyértelműen a magyar utakra találták ki. Budapesten több olyan forgalmas betonozott utca található, ami felér egy közepes terep körülményeivel, ezzel az autóval gond nélkül vehetjük ezeket az akadályokat és nem kell azon aggódnunk mekkora ütést kap a felni, hogy vajon kicsípte-e a gumit a kátyú, vagy szétrázza-e a futóművet az egyenetlen (vagy macskaköves) út.

 

Túl azon, hogy az autóban nem tesznek akkora kárt a hazai utak, a belső kényelem is jónak mondható. Én ugyan hiányoltam egy gerinctámaszt legalább a vezető oldali ülésből, de ettől eltekintve elől és hátul is kényelmesnek találtuk a pickupot. A műszerfalon gyorsan megszokhatóak a karok és a gombok, mindegyiknek logikus elhelyezése van. Fokozzák a kényelmet a kormányról vezérelhető funkciók, a kulcs nélküli indítás és kérhető akár érintőképernyős multimédia, aminek a hangzása meglepően pozitív csalódás volt, köszönhetően a 8 hangszóróval jól kialakított térhatásnak, melyből 2 a tetőbe lett építve. 

A tesztben, mint már említettem, a legmagasabb felszereltségű modellt próbáltuk, ennek az ára 9.6 millió forint, a típus kezdő ára pedig 6.8 millió forint. Ezen összegek és az akár 7 éves garancia láttán jó vételnek tűnhet az Isuzu D-Max. Ha hozzávesszük az új motort, hogy milyen takarékosnak ígérkezik a használata (ám egyáltalán nem erőtlen, hiszen akár 3.5 tonna vontatására is képes), úgy gondolom, tovább erősödhet bennünk ez az érzés. 

Szöveg: Nagy Richárd 

Fotók: Nyolczas Csaba