Keresés
Kategoria

TÁRS A MUNKÁBAN-TOYOTA PROACE CITY VAN


A Toyota tovább erősíti a francia kapcsolatot, amely új területre lépett. Aki munkára keres kisebb áruszállítót, az a Toyotánál is nézelődhet.



Tesztautónk léte annak tudható be, hogy a Toyota profilt tisztított. Ennek köszönhetően kikerültek a személyautóikból a dízel motorok, a saját gyártású haszongépjárműves vonalból pedig megmaradt a nemrégiben leleplezett friss Hilux. A haszonjárművek - és az ezekre az autókra épülő, hétszemélyes személyszállítók – egy ideje már a PSA csoporttól érkeznek. Ez a munkamegosztás nem ismeretlen az autóiparban, ehhez még érdemes hozzátenni a jelvénycserés autógyártás kifejezést is (badge engineering, rebanging). 

Ha valakinek nincs tapasztalata a haszonjárművekkel, ráadásul már vezetett full extrás, személyautós Peugeot Riftert vagy Citroën Berlingót, az megrémülhet a tesztautónktól. Az oka, hogy egy teljesen más világba került. Ez a reakció ”természetes” azoktól, akik nincsenek képben a munkaautókkal. 



A helyzet az, hogy a mindennapi munkára készült haszonjárművek, kemény ”arcok”. Ez az a járműfajta, amelyet a használója nem kímél. Ez alatt a járda szegélyre le és felhajtás, folyamatos rohanás, pakolás, a szállítandó holmik, áruk esetleges dobálása is bőven belefér. Amit tetézhet a kosz. Szóval ebben a nyers, munkás környezetben kell helyt állnia a Toyota haszonjárművének. 

A tesztre az alapváltozatnál 38 centivel hosszabb kivitelt kaptuk. A raktér alapkivitelű, ez elgondolkodtatja a vásárlót, hogy az extra listáról mivel turbózza fel. A legelső tételt a padlózat és a terjedelmesebb oldal burkolatok jelentik, ezekbe érdemes beruházni, mert a fényezett padlót, elhasznált szőnyegekkel és kartonpapírokkal lehet csak megóvni. Ez pedig nem professzionális megoldás. A padlót lehet óvni még a kisteherautók rakterét védő rugalmas bevonattal is, amit általában külsős cégnél lehet megcsináltatni. 



Ami megkönnyítené még a sofőr dolgát, az egy tolató radar, és vagy a tolatókamera. Ezek sokat segítő, hasznos extrák, amit nélkülöznünk kellett. A hátsó ajtó kétfelé nyitható, ki kell akasztani a határolót, ha még jobban ki akarjuk nyitni őket. A jobb oldali tolóajtó sokat segít pakoláskor. Akinek olyan a munkája, annak jól jöhet az extra listán lévő bal oldali ajtó. Mivel egy fémdoboz található a fülke mögött, így a hangokat jól felerősíti. A szállított csomagok, tárgyak pedig csúszkálnak benne, ha nem rögzítik őket. 

A fülkében nyoma sincs személyszállító kivitelek csillogásának, kényeztetésének. Mindenhol a praktikum, a könnyű tisztíthatóság, az egyszerű műanyagok és a sok tároló rekesz uralkodik. 

A nem hiába a PSA konszern a műfaj úttörője, az 1,5-ös, 130 lóerős dízelmotor és a kényelmes rugózás párosa jól működik. Jól lehet haladni városban az alacsony fogyasztást produkáló gázolajossal. Érdekes megfigyelés: a hazai utakra teljesen ideális a Toyota kishaszonjárműve… Ennél jobban csak a 4x4-es kisteherautók teljesítenek itthon, mert azokkal szinte minden úthibán át lehet kelni. Gázelvétel nélkül. 



A lényeg, hogy lehet hozni az 4,5-6,9 literes fogyasztást a légkondicionálóval felszerelt munkaautóval. Ez az érték teljesíthető városi környezetben is, ahová elsősorban szánták az autót. A japán kishaszonjármű induló ára bruttó 5,3 millió Ft, ez rövid tengelytávot és 75 lóerős motor jelent. Tesztautónk a hosszabb kivitele és az erősebb motorja miatt már 6,3 milliós bruttó ártól startol.