Keresés
Kategoria

TOVÁBBRA IS TÖRETLENÜL ÉLEN A TOYOTA A HAZAI ÚJ AUTÓPIACON


Nyolc hónap után 8742 új autó regisztrációjával, 11,9%-os piaci részesedést elérve áll élen a Toyota a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon.



A piac legszélesebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos portfóliójának köszönhetően évek óta Európában és Magyarországon is dinamikusan előretörő japán autómárka január és augusztus között 11,8%-al növelte értékesítéseit az év első nyolc hónapjában 23,8%-al visszaeső kivonásokkal tisztított hazai piacon. 

Idei átlagos eladásait tekintve legjobban teljesítő versenytársához képest több mint 2 havi értékesítésének megfelelő előnnyel áll a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piac élén a Toyota. A japán autómárka volt a TOP5 piaci szereplő közül az egyetlen, amely az idei év első nyolc hónapjában növelni tudta magyarországi értékesítéseit, de a TOP10-ben is csak egyetlen további márka található amelynek nem kellett visszaesést elkönyvelnie. 

Behozhatatlan előny a részben vagy teljesen elektromos meghajtások területén 

Hogy mi lehet a rendkívüli siker titka? Kétségkívül többtényezős, de a legfontosabb ok kétségkívül a márka valamennyi fontos személyautó szegmenst lefedő környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellkínálata, és nem utolsósorban a hitelesség amelyet a Toyota (és persze prémium márkája, a Lexus) ezen a területen kivívott. Az idei évtől érvénybe lépő, 95 g/km-es átlagos emissziót célba vevő európai határértékek, és az ezt meghaladó konstruktőrökre váró büntetések hatására szinte valamennyi autógyártó áremelésekkel és/vagy hajtásláncok és modellek megszüntetésével reagált, és persze részben vagy teljesen elektromos modellek sorának bemutatásával igyekezett az együtt több, mint 20 öntöltő hibrid elektromos modellt kínáló Toyota és Lexus nyomába eredni. 

Más ugyanakkor a vásárlói megítélése a sebtében összehozott fejlesztéseknek és az ennek nyomán bemutatott modelleknek, mint az öntöltő hibrid elektromos és a plug-in hibrid elektromos technológiát jegyző, a részben vagy teljesen elektromos meghajtások fejlesztésében több, mint két évtizede élen járó Toyota és Lexus modelljeinek, amelyekben a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos meghajtása működik. 


A Toyota és Lexus együtt mára több, mint 15 millió hibridet értékesített világszerte, hibrid autóik pedig több, mint két évtizede bizonyítanak, máig rengeteg első generációs Prius fut az utakon a világ számos országában. Mindezen felül a negyedik generációs Toyota és Lexus öntöltő hibridek városi forgalomban akár 50-80%-ban tisztán elektromos közlekedést tesznek lehetővé. 

A sok versenytárs autógyártó által bemutatott lágy hibridek esetében egyáltalán nem beszélhetünk tisztán elektromos hatótávról, ez valójában gyakorlatilag csupán egy elektromos indítás rásegítés, de a versenytársak (nem egyszer korábbi generációs Toyota technológián alapuló) öntöltő hibridjei esetében sincsenek arra adatok, hogy megközelítenék a negyedik generációs Toyota és Lexus hibridek teljesítményét, akár hatótávban, akár megbízhatóságban. 

A plug-in hibrid hajtás esetén szintén a régóta bizonyító, mára a harmadik generációnál tartó Toyota technológia áll az élen, a hálózati töltés révén elérhető tisztán elektromos hatótáv tekintetében épp úgy, mint ennek felhasználását követő működést vizsgálva: a Toyota modellek ugyanis ezt követően hibridként működnek tovább, míg számos versenytárs esetében ilyenkor egyszerű benzines autóként számíthatunk csak az autónkra. 

A megbízhatósági statisztikák tekintetében is élen járó Toyota és Lexus hibrid hajtásába vetett bizalom mellett természetesen az sem utolsó szempont, hogy a két márka valóban hosszú évek óta elkötelezte magát a környezetbarát meghajtások mellett (a Toyota mára 50%-ban, míg a Lexus 99%-ban hibrideket értékesít Európában), kialakították az ehhez szükséges infrastruktúrát (és maguk is vezető fejlesztőnek partneri együttműködéseik révén vezető gyártónak is számítanak az akkumulátorok terén), így nincsenek ellátási problémái sem, ami nem minden versenytársukról mondható el. 



Új, vonzó modellkínálat 

A fenti racionális szempontok kétségkívül fontosak a legtöbb vásárló számára, ám nem biztos, hogy elegendőnek bizonyulnának ehhez a rendkívüli sikerhez, a Toyota és a Lexus azonban mindezeken felül a piac egyik legújabb, legtrendibb, dizájn tekintetében is leginkább az élen járó modellportfólióját kínálja. Tavaly jelentkezett vadonatúj generációval a 

Toyota világszerte is három legfontosabb modellje, a mellesleg évek óta a világ legnépszerűbb autójának számító Corolla (amely mindjárt 3 karosszéria változattal debütált), a világ legkelendőbb SUV-jaként ismert RAV4, és a világ legnagyobb darabszámban értékesített felső-középkategóriás szedánja, a Camry is. Ugyancsak a tavalyi évben megújult a sláger crossover C-HR, míg idén a hazánkban is legnépszerűbb kisautónak számító Yaris jelentkezik vadonatúj generációval, jövőre pedig Európába is megérkezik a nagysikerű vadonatúj Highlander. 

Közben a Lexus sem ül a babérjain: a tavalyi évben debütált az azóta a márka legnépszerűbb európai modelljévé váló UX crossover, az ES felsőkategóriás szedán, megújult az RX luxus SUV, míg idén érkezik az LC Convertible luxus kabrió. 



Nagycsaládos program és haszongépjármű offenzíva 

Az év hátralévő részében további sikereket hozhat hazánkban a Toyota számára, hogy megkezdődtek a mára a nagycsaládos program egyik nagy favoritjának tekintett Proace City Verso modellek átadásai, míg a Proace City a kisáruszállító piacon nyújt új alternatívát ugyancsak sikeres nagytestvére, a Proace mellett. 

Ha ez nem volna elég, most ősszel megújul, és nagyobb erőforrással is elérhető lesz a Hilux sláger pickup is, amely eddig úgy jegyezte a hazai pickup eladások több, mint egyharmadát, hogy a szegmens mintegy felét kitevő nagyobb teljesítményű részpiacon eddig nem kínált alternatívát. Ha már megújulásról van szó, érdemes persze megemlíteni a szintén megújuló, és a nagyobb erőforrást megkapó Land Cruiser offroadert is, amely a szegmens hazai mérete okán ugyan nem jelent majd hatalmas volument, presztízs szempontjából azonban nem lebecsülendő a szerepe – és ugyanez mondható el a szintén idén érkező 2.0 literes Supráról és a vadonatúj GR Yaris négykerekes sportautóról. 

Sikeres járványügyi lépések Tavasszal fontos szerepe volt, és nem kizárt, hogy újra felértékelődik, hogy a Toyota és a Lexus az elsők között vezette be Magyarországon az online autóvásárlás lehetőségét, amely az autó bemutatásától és az ezzel kapcsolatos tanácsadáson keresztül a szerződéskötésen át az autó kiszállításáig lehetővé teszi a teljes autóvásárlási folyamat értintésmentes kivitelezését.