Keresés
Kategoria

VÁRATLANUL KELLEMES MEGELEPETÉS - TOYOTA COROLLA 2.0 HYBRID GR SPORT


A mai autósportban a Gazoo Racing az egyik legmagasabb szintet képviseli, melyhez nagyban hozzájárult a rali világbajnokság címének elnyerése a tavalyi évben. A Toyota az ide modell évtől a korábbi Selection kivitelt GR Sportra váltotta, külön emblémát is kapott de valójában maradt ami volt: a 4 lépcsős komfortszint harmadik foka.



A Corolla az utóbbi évek egyik legizgalmasabb Toyotája, az autó arányai jók, a részletek szépen kidolgozottak. A GR sport semmilyen giccset nem erőltet ránk, az optika tuning kimondottan szolid, a 18 colos alufelnik, peres gumikkal még ehhez is felárasak( alapból 17-esek járnak), egyedül a fekete tetőért nem kell fizetni. 

A normál Corollához képest a GR - Sport perforált bőrbetétes, piros cérnával varrt kormánnyal és látványosabb kárpitozású ülésekkel ad többet. Elől kellően tágas és komfortos, a vezető előtt változtatható a 7,0 colos kijelző tartalma, ami fix az a fordulatszám mérő, középen 8,0 colos érintőképernyő található ahol az autó menü rendszerén kívül Appel CarPlay és Android Car támogatás is elérhető. 



A kilátás hátra és oldal irányban nem a legjobb, ilyenkor jól jött a tolató kamera. A hátsó üléssor két átlagos (180-185 centis) felnőtt számára kényelmes, emelett pozitív, hogy vannak szellőzők és az ajtókban pohártartók. A csomagtér nem nagy, összesen 313 l-es, mivel a tervezők ide tudták át helyezni a gépházból száműzött 12V -os akkut. 

A GR-Sport motorházteteje alatt egy tökéletesnek mondható öntöltő hibrid hajtással találkozhatunk. A 2,0 l -es benzin motor 153 lóerő és (190 Nm) nyomaték leadásra képes, mellé társul egy 108 lóerős villanymotor ( 202 Nm). A két egység egyszerűen nem adható össze, így végeredményként egy 184 lóerős rendszerteljesítményt kapunk.


 

A fokozat mentes automata váltó mindig optimális fordulton próbálja tartani a motort - Sport üzemmódban már elfogadható a rugalmasság, a korábbi években tapasztalt nyúlósság most kevésbbé kisért. Tesztünk alatt 5,0 l -es vegyes fogyasztással autóztunk, ami kimondottan jónak mondható. 

Az opciós  Dynamic  csomaggal csak a 2,0 l-es GR-Sport kap adaptív  csillapítást (AVS), amely Sport S és S+ lépcsőben keményíthető. A GR Sport Corolla mindennemű trükközés nélkül is stabilan fordul, 2,6 fordulatos kormányával sterilen, de pontosan irányítható, határhelyzetben kiszámíthatóan viselkedik. 



A GR-Sport alapáron kap Bi-LED fényszórókat, 7 légszákot, kulcs nélküli kezelést, adaptív tempomatot, automata légkondit, tolatókamerát, fűthető első üléseket, bőrbevonatú okoskormányt, kétszínű fényezést, infotainment - rendszert ( navigáció nélkül) és 17 colos alufelniket.

A Corolla sportosabb változata nagyon szerethető arcát mutatta, fiatalos és lendületes, mind az összhang mind a látvány kellemes, melyhez kellően nívós tartalom társul.